31 December 2010

Kalau dulu

salam...
tahun ni bawa byk kenangan dlm hidup aku......
mcm tahun2 lalu jgk...

now...
org banyak wat entry pasal new year...


aku lak nak wat entry pasal......
zaman dulu-dulu...
aku bkn la old school....
tapi..
nak ingatkan balik apa yg kita dh buat sblm 2....
so...
kita boleh belajar dr kesilapan....
ada faham???..

kalau dulu aku tak dapat jadi hamba ALLAH yang taat....
aku akan cuba jadi seorang hamba yang taat kpd tuhannya.....

kalau dulu aku tak jadi umat yg baik kpd Rasulullah...
aku akan cuba jadi umat yg baik....

kalau dulu aku sorang anak yg degil....
aku akan cuba jadi anak yg baik & dengar kata...

bangga en. jamil bila dia taw ni...

kalau dulu aku bukan seorang kawan yg baik....
aku akan cuba baiki diri aku....


kalau dulu aku tak dapat jadi pencinta yg setia....
aku akan cuba untuk setia kpd satu.......

kalau dulu........
orang cakap aku sombong...
aku tak pandai masak....
susah dengar pendapat orang....
aku terlalu jual ikan(selfish).....
malas nak study...
dan lain2....
aku akan cuba baiki dari semasa ke semasa.....

masa lalu yg akan mengajar kita jadi lebih baik pada masa yg akan datang....
so..
jangan dibiar apa yg berlaku pada masa lepas....
take it as granted to improve ourself....

^_^








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...