26 January 2011

Hang ke Hang?????

salam....
setelah lama aku tinggalkan blog ni...
dah tumbuh bunga matahari...
haha...

bestnya kalo da ladang camni kat Malaysia....

~~IKLAN~~

back to the story...
pernah tak korang tersepit antara dua situasi???....
then korang tak boleh hampakan dua2 pihak...
mesti kena bagi sama-rata, adil & saksama....


misalnya.....
anda ada dua orang yang anda sayang...
tak kisah la...
kawan ke...
adik-beradik ke...
even kekasih hati (berani mati ni)...

tapi korang nak wat yang terbaik untuk kedua2 pihak tu...
kira win-win situation la...


akibatnya...
kita yang tersepit kat tengah2....

aku tak nak guna pemetaan konflik...
sebab ni bukannya teori dan praktis penyelesaian konflik...
yang dr. zam ajaq tu...
haha..

kadang2...
dalam hidup kita ni...
kita terpaksa lalui semua tu....
sampai keputusan yang kita buat tu....
akan beri kesan kat kedua2 pihak tu...

yang jadi mangsa ni...
orang yang tersepit kat tengah2 tu la...
huhu..
ibarat..
"yang ditelan mati emak, yang diluah mati bapak"...

camne nak buat ye???....

p/s : keliru...

2 comments:

NurKasih Yusoff said...

buat tak tahu...hahahaha....depent kat situasi gak lah...kalo disana lebih baik pilih yg tu kalo sebaliknya pilihlh yg sebaliknya... pilihan yang terbaik ditgn kita.....huhu

cHoCo lOvErS said...

pndai je cik kasih ni...bkn snang la nk pilih...utk kebaikan kta gak...so,yg jd mangsa eden la...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...