14 January 2011

Khurafat vs Kak Limah

salam....
cuti seharian..
tak taw nak buat apa....

so..
aku ajak kawan2 aku g tengok wayang....
aku nak tengok cita Khurafat....
sebab aku tengok thriller kat you tube tu macam best jer...
komen-komen kat fb pown boleh tahan...


kalo sape belom tengok...
pegi la...
aku tak larang..
hehe..

jalan cerita dia boleh la tahan....
biasa la..
filem melayu..
kita dah boleh agak apa yang akan jadi lepas tu...

ada jugak scene yang aku teka betol...
contohnya...
kedudukan hantu masa hantu tu ngah ganggu hero filem ni...
sapa lagi..
si pengarah sebagai johan..
hehehe..
hantu tu datang dari banyak arah..
atas..
kat kaki...
tepi..
depan..
belakang...
hantu tu macam ju-on pown ada...
haha..

tapi..
cian kat mak cik cleaner tu..
tak pasal2 aku saspek dia jadi penjahat...
padahal tak...

disebabkan scene2 dia yang tipikal 2..
aku ngan kawan2 aku...
mula la nak merapu..
kami masukkan elemen2 kak limah dalam filem tu...
secara kebetulan...
memang match dengan apa yang kami gabung tu...
hahaha..



misalnya..
scene kat atas katil...
ada bunyi2...
aisyah lakonan liyana jasmay nak pusing kat sebelah....
lepas tu ada kak limah...
haha..
macam kak limah tido sebelah husin...
haha..
kami anggap hantu tu sebagai kak limah...
memang lawak...

ada lagi satu scene ni...
johan bawak mayat anna dalam hutan....
berat kot...
tapi kalo guna wecar usop...
(wecar tu wheel chair dalam bahasa negeri Perak)
tak la berat sangat kan...
hehehe..

dalam panggung pown...
semua orang diam dok fokus..
tapi kami tak..
gelak je...
ye la..
asyik terbayang kak limah je dalam cita tu..

ni antara scene2 feveret aku dalam cita kak limah...

cian kat usop ni..
tangan dia sangat mengancam..

kak limah pown gi mesyuarat nak bakar umah dia..

abu hurairah ngorat kak limah...

yang ni sama ngan cite khurafat...
hantu tangkap kaki manusia..
tapi ni kak limah...
jangan ada yang silap ye..

ni la wecar tu...
kalo johan guna mesti tak letih kan...

banyak lagi la...
kalo nak tahu kaitan antara dua filem ni...
korang tengok dan gabung dua filem ni...

ni la yang aku dapat..
khurafat = boleh tahan la seram..
khurafat + kak limah = seram lawak...

oppsss!!..
ada 1 lagi...
ju-on pown ada....
hehe
^_^

6 comments:

~@~FaFa KiMuRa SaKuRa~@~ said...

hahahaha...gud job....kak limah + ju on + khurafat mmg menjadi...syamsul yusuf ptut tambah kesemua elemen 2 dlm citer die..bru la best n xboring...

iManAzRaf said...

hehe.. xseram ke? aku tgk, seram gile.. haha.. segan laks..

Firdaus Kasim said...

best nya skrg nie dah boleh tgk filem tue kt astro, tp kene langgan r

cHoCo lOvErS said...

fafa : kte je kot yg gelak2 dlm cinema 2..
iman : x seram lgsung...mybe ktowg ni x de perasaan kot..hehe
firdaus : yup...nk laggan ni la yg ssah ckit..dorg mmg suke cri untung..

@Lin said...

dua2 citer pon mmg best ... khurafat mmg serem ... suspen sakan ... kaklimah mmg kelakar .. heheheheh ...

cHoCo lOvErS said...

btol2...genre yg sama tp pendekatan yg berbeza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...