05 January 2011

Saya nak jadi.......

salam.......
nak tanya sikit ni........
apa cita2 korang masa kecik??....
ala...
jawapan klise bila cikgu tadika tanya.......

ingat balik....
ingat balik.....
hehe....

what is your ambition?

mesti ada yg jawab...

.........
.....
..
.

lawyer...
tp bila dah besar..
jadi loyar buruk.....



pilot.....
nasibla bukan pen pilot....



angkasawan....



cikgu....



encik polis....

macam2 lagi la....
kalau ingat balik mesti lawak....
kan3...

aku lak masa kecik dulu nak jadi lawyer....
cita2 antarabangsa tu...
hahaha...

tapi..
bila dah besar....
jadi loyar buruk..

bila cakap pasal entry ni...
aku teringat cita2 adik aku....
hal ni berlaku 15 tahun lalu....
pada suatu hari..
dia cakap nak bukak kedai kek....
ok la..
dah ada ciri2 usahawan dah...
pastu...
3 tahun kemudian....
dia cakap nak jual ikan lak.....
aku yang jadi saksi ni...
serta merta terkejut.....
mak aii...
gila duit betoi budak ni...
hahahha...

adwa pulak.....
bila besaq dia nak jadi ustaz....
alhamdulillah....

tapi....
bakat mak andam ada dalam diri c0m....

bolehkah...
ustaz bergabung dengan mak andam.....

pening la kakak depa ni....
(aku la kakak tu)....
adusss....




3 comments:

edy said...

ala...klo masa kecik2 cita2 tu mcm pelik,,hehehe...klo time kecik btl cm biasa la nk msuk pasukn beruniform,,,,tp bla da bsar skit cita2 sy lain skit nk jdi hackers,,,,hehehhe

ZaAh said...

saya nak jadi dr. gigi..tp tak jadi..last2 kena belajar cara masyarakat berinteraksi plk...hehehe

cHoCo lOvErS said...

2 la psal cik kasih....asalnya nak jd pendidik..tp terbelajar politik la....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...