02 April 2011

Buang Bayi....

salam.......
bayi....
comelnya......
dapat kat aku...
cubitan la dia dapat...
hahaha..

comelnya bila dorang tido...

kat uni aku da wat kempen...
KEMPEN TANGISAN JIWA


kempen ni nak bagi kesedaran kat orang ramai supaya jangan dera & buang bayi...
sebenarnya.....
kempen ni mengingatkan aku satu kisah yang berlaku kat umah aku....

alkisah....
pada suatu petang...
yang aman..
burung2 berkicauan...
kucing mengiaw-ngiaw..
kami 1 famili kecuali ayah...
sbb ayah pergi keja...

kitaorang tengok tv...
(lupa drama apa)


lepas tu ada satu iklan pasal pembuangan bayi....
adik aku yang no 5..
adwa...

tengok iklan tu sampai ternganga-nganga....
bila dah abis iklan tu...
dia bangun...
dia tanya satu soklan yang wat mak aku tersentap....

soalannya berbunyi begini...
"mama nak tak adik wa jadi camni?"..
(mata dia fokus kat si Com)

yang lawaknya..
mak aku wat muka blurr terus tengok ana ngan aku...
dia pown tak taw nak bagi jawapan apa..
hahaha...

moral of the story...
budak2 pun faham apa yang nak dijelaskan kat iklan tu...
apatah lagi orang dewasa yang dah tahu berfikir..

so..
renung-renungkan dan selamat beramal....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...