23 February 2013

Dulu US sekarang UK

Riak tak aku punya post title?  macam poyo je kan. tapi ini realiti. aku selangkah lagi ke depan dalam menuntut ilmu. sebabnya, aku gagal dalam pekerjaan sedih   eh, tak la...mesti ada hikmah di sebalik kejadian yang ALLAH aturkan. di sini aku pasrah redha.  : )

Dulu konon-konon lepas dapat degree bajet dapat kerja terus, tapi cuba punya cuba, hantar resume sana sini, pergi interview merata-rata, aku still tak ada rezeki dalam pekerjaan aku tak pilih kerja tau .



agaknya macam ni la graduate dok line up cari kerja

ayah terus kesian  menyampah tengok aku sebab dok goyang kaki je kat rumah and then ayah bagi cadangan,

"kakak sambung master la ye"

aku menjawab, 

"kak letih nak belajaq dah la ayah"tu ayat time undergraduate

"boleh gak noh, tambah ilmu lepas tu boleh tebus frust time degree dulu"

bila bukak permohonan aku terus apply and hasut sorang bestfriend aku untuk apply sekali, luckily she's agree...hoooyyeeaaahhh...

macam-macam cabaran time nak register course, time nak proceed untuk register masuk, akhirnya ALHAMDULILLAH berjaya juga aku jejak kaki di UKM. fyi, aku dulu undergraduate di USM, sebab tu title dia agak international. bajet united kingdom ngan united states.

di sini, aku masih lagi cuba untuk sesuaikan diri dengan UKM ni, tapi, aku puas hati sebab lecturer kat sini semua mesra pelajar. lecturer usm pun baik jugak apa : ) USM di hatiku.

sebenarnya setiap perkara perlu dimulakan dengan niat, jika berniat baik nescaya kita akan berjaya dan sebaliknya. mungkin aku akan mengalami perubahan diri kepada yang lebih baik di sini. day by day i can feel the changes. semoga ALLAH tetapkan hati aku. AMIN.

aku sangat-sangat berterima kasih dekat famili aku especially ayah sebab bagi aku peluang and semangat kat aku untuk sambung belajar....ccrying for a while..

aku sayang mereka




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...