29 April 2010

MaMa......

salam....
ari ni aku nk wat statement sdey ckit....
tgh2 mlm cmni...
tetiba aku tringat kt arwah mama....
mama....
kakak rindu.....
dh 7 thun mama pegi...
tnggalkan kmi 4 bradik.....
mama pg coz deliver adik yg ke4..
her name is aisyah ...
tp ALLAH maha besar...
muka si Aisyah 2 sbijik mcm arwah mama....
so,bla aku rndu kt mama..
aku tngok c aisyah 2 puas2.....
msa mama pg aku x sempat nk jumpa dia....
aku dok hostel....
tp aku smpat tefon mama sehari sblm mama pergi...
dia ckp "kakak jgn slalu ssahkan ayah"
23 september 2003....
aku ingat lg...
time 2 perhimpunan....
tba2 ckgu kt dpan 2 pggil nma aku...
aku dh agk mst da something ni...
aku nmpk ayah...
ayah gtaw yg mama dh x da...
so...aku rebah kt c2....
so,bru aku fhm statement mama 2...
dia cm dh thu yg dia nk pgi...
aku x taw nk bgtaw adk2 coz dorg kcik lg time 2...
ana bru drjah 6...
ain bru 5 thun....
ksiannya adk2 aku....
ari 2 jgk ktorg naik fligt ngan ayh blik kedah...
nsib da tiket on da spot...
flight km turun kt kpala btas,jitra....
jenazah mama trun kt bayan lepas,penang...
nsib pak ngah yg keja tentera 2 gna kereta jenazah tentera...
so...
cepat la urusan...
mama dikebumikan kol 2.30 pg...
aku sdih sgt...
smpai skarang walaupown aku dh da mak bru..
aku pnggil dia mak cik coz bg aku mama aku sorg jer....
tp adk aku yg kcik pggil dia mama..
aku still tringat kt mama...
tmbh2 tomyamnya yg tiada tandingan 2.....
stiap kli lpas solat aku x lpa nk doa untuk mama.....
dan tuk ksejahteraan fmili aku...
huhuhuh...sdihnya...
mama...
i really miss u....

so...
bg korg yg ada mak,ibu,mama,umi dll gelaran..
jg dorg elok2...
dorg 2 sgala-galanya bg kta....

AL-FATIHAH kepada SITI ZALIHA BT ISHAK....
31 mac 1966-23 september 2003
my only mother 4 ever...
(sdey ni).....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...