06 October 2010

AgAk TiPiKaL Di sItU...

salam....
skrg ni dh stat msim exam...
upsr...
pmr...
spm...
stpm....
final exam....


yg aku x ley lpa..
aku ambik PTS...
tme 2 aku drjah 3..
ala..
yg lompat2 klas 2..
hehehe..
tp aku x lompat...
x dak rezeki...
huhuhhu...


aku nk story psal tme2 lpas exam....
tme 2 mmg buntu..
x taw nk wt pa kt skolah...
walaupown ckgu wt mcm2 xtvt....
last2...
ponteng la jwbnya...
hahaha...

tp yg bestnya..
lpas exam la...
skolah da wat rombongan...
i like that...
aku ska jgk join ni...
best..
kuar ngan kwn2...
huru-hara jap...
mklum la..
bru abes exam...

tp dlm2 bnyk2 best 2....
ada gk yg x best....
korg nk thu x?????...

jwpnnya..
destinasi rombongan.....
hahahaha...
nk taw x knapa??..
sbbnya...
sgt tipikal...
aku pown kdg2 hairan.....
kalo rombongan skolah....
mesti p KL....
cameron highlands.....
melaka....
pdg besaq......
dan yg sewaktu dgnnya....
tmpt utk abeskan duit.....
heran beb...
x de ke destinasi lain....

kalo aku jd cikgu..
mst aku dh ley hafal signboard kt kwsn tersebut....
ye la...
dh kerap sgt p...

maybe dorg dh aim yg kdai2 kt c2 wat sale.....
nk lpas gian shopping......
lpas anak murid exam ja...
mst p sna....
hahahaha....


cba la cri inisiatif len...
yg best..
bg murid2 enjoy...
smbil 2 dorg dpt terapkn nilai2 murni dlm diri dorg....
btol x???
(aku dh jd baik......hahahaha....)

kalo aku jd cikgu....
aku nk cdgkan wat lwtn ke pulau2....
tioman ke..
pangkor ke...
mencabar ckit...
pas2 wt keja2 amal cm bersihkan pntai ke....
cm2 la...
kan lestari namanya.....

x pown...
mlwat tmpt yg ada org ssah...
so, kta bleh didik murid2 psal susah dan senang....

tp kalo wt cm2...
harammmm...
gerenti dorg x nak join....
x best la....
x gempak la...
mcm2 la...
hahaha...

so....
as a student...
i feel that its too typical.....
i want some improvement....


actually....
we need some kind of xtvt that will make student feel the moral value behind that xtvties....
(hahaha...kna m00d tecer english dh....)

sekian...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...