11 August 2010

RaMaDhAn aL-mUbArAk


salam..
alhamdulillah....
ari ni 1 Ramadhan 1431H....
bersamaan 11 Ogos 2010...
ari pertama puasa....
aku relax jer...
c0z aku sgt bz...
so x la nk pikir soal mkn jer....
hahaha....

pengalaman yg aku x ley lpakan adalah bukak pose kt masjid.........
walaupun makanan yg diberi x banyak....
tp..
ALHAMDULILLAH....
aku kenyang sgt.....
mungkin itu yg dikatakan keberkatan...
bak kata umi muhammad adif dlm citer DUNIA BARU...
hehehehe...


ok...
this is little heavy discussion...
bg aku Ramadhan adalah bulan yg penuh makna bg semua umat Islam all over the world....
wah...
cam wat esei SPM je..
hahaha........
actually...
aku nk kongsi keberkatan bulan mulia ini dgn korg semua.......
baca dengan enjoy ya....
dont be sleepy....

Ramadhan adalah bulan mulia yg mempunyai kelebihan tersendiri...
antaranya....
  • Ramadhan penghulu semua bulan...
  • dibuka pintu syurga...
  • diampunkan dosa sehingga Ramadhan yg akan datang...
  • ganjaran drpd ALLAH...
  • diampunkan dosa terdahulu...
  • diturunkan AL-QUR'AN......
  • malam LAILATULQADAR....
  • dibebaskan drpd api neraka......
so...
apa tggu lg....
cpt kejar keberkatan bulan yg mulia ini.....
cepat!!!!!....
sblum ia berakhir.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...